Her işin başı...

Her işin başı... بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

17 Mart 2017 Cuma

Kalıpta Bisküvili Pasta

kalipta bisküvili pasta


Merhabalar canlarım,
Çok ayrıntılı fotoğrafladığım harika bir tarifle koşa koşa geldim sizlere...
Şöyle ki; hem göze hem de damağa hitap ettiği gibi hemde çok basit bir tatlı.
Tabi iş başında yine benim kuzucuklarım vardı bu harika pastanın kahramanları Kızım Öykü ve Oğlum Çınar...
Eeee öyleyse hemen tarife geçelim di mi ?

Malzemeler:

2 paket eti tam kare kakaolu bisküvi
1 paket burçak bisküvi
2 paket toz puding kakaolu( bitter de olabilir)
1 çorba kaşığı kakao(pudigi bitter alırsanız kakaoya gerek yok)
Süt ( 750 mg. sütle yapılan pudinglerden alırsanız eğer 1,500 mg süt lazım ya, biz o kadar değil 2 su bardağı eksik sütle puding yapıyoruz.Kıvamlı olsun akışkan olmasın diye)
Süsleme için; 1 paket bitter çikolata kare olanlardan.
Ve Çilek kullandım :)

Yapılışı:

Resimlerle anlatmak istiyorum =>

Bisküvili Pasta

İlk önce kalıba streç film geçiriyoruz, aşağı kadar bastırın streç film gerilmesin...


    Kuzular ilk önce kakaolu bisküviyi kırıp kalıp içine attılar gelişi güzel burada ben pudingi pişirip bir tur kalıbın içine gezdirip döktüm.daha sonra Burçakları parçalayıp attılar.
Yine üzerlerine puding döktüm bolca.
Ve son olarak yine kakaolu bisküviyi kırdılar ama kalıp yukarı genişlediğinden son iki katı bisküvilerin yüzeyleri görünecek şekilde ekledik kalıba resimdeki gibi

  


Bisküvileri iyice bastırın puding boşlukları doldursun.sonra bir streç film ile yüzeyi kapattım ve tam kalıbımın ağzına göre bir tabak bulup kapatıp tekrar streçledim...


 Ve bu şekilde soğuduktan sonra buz dolabına koydum bir gün sonra açtım ki bisküviler ve puding tam kaynaşmış olsun.


Ve hepimizin evinde sabırsızlıkla beklenen puding dibi parmaklama şenlikleri başlasın :)

  
Şimdi geleli kalıptan çıkarmaya,
en üsteki tabak çıkarılır ve en üstteki streçte çıkarılır.
Uygun gördüğünüz bir tabağa kek gibi ters çevrilir.
Anında çıkacaktır kalıp tertemiz mis gibi kirlenmedi.
ve yavaş yavaş streçler üzerinden alınır ve bu hali alır.
Bizde tabi bu arada çikolatamızı benmari usulu eritiriz fotoğraftaki gibi...
Benmari usulü çikolata eritmek

Benmari Usulü: 
Çikolatayı parçalayıp küçük bir kap içne alırız ve büyük bir kap içerisinde kaynayan suyun yüzeyine diğer çikolata kabını bırakırız.Alttaki su kaynadıkça yukarıdaki çikolatayı eritir ki yumuşacık akışkan bir hal alır...

Ve güzelce çikolatayı sertleşmeden pastanın üzerine dökeriz çileklerle süsleriz...

Kek Kalıbında pasta


Bize de afiyet bal şeker olur...
Çocuklar mutlu olur...

İki renkli bisküvili pasta


Tabi ayrıntıyı sevenleri unutmadım iç görünümü budur pastamızın...

Bir kakao bir beyaz bisküviler,aralarında pudingler...


Herkese tavsiye ediyorum  tabi ki,
Çünkü bu pasta da mutluluk var...
minik eller var...
Bir annenin kuzuları ile geçirdiği harika dakikalar var...

HEPİNİZİ ÇOOK SEVİYORUM
SAĞLIKLA KALIN HOŞKALIN :) 
Meryem Örün Sönmez








9 yorum:

  1. Kalıpta hiç denememiştim ama şahane görünüyor kesinlikle deneyeceğim bunu. Ufaklıkları öpüyorum buarada :)

    YanıtlaSil
  2. Ekibiniz harika, başarılı bir çalışma olmuş. Bizde oğlumla bu hafta sonu yapalım.
    Selam vee sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ekip önemli gerçi çikolatanın bir kısmı ekip tarafından yenmek suretiyle kullanılamadi :)
      Tavsiye ederim yapın tabi ...
      Sevgiler...

      Sil
  3. Harikaymış üstelik çok kolay ve lezzetli mutlaka ben de miniklerimle yapacağım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz cok eğlendik miniklerle
      Sizde deneyin tabi
      Teşekkürler

      Sil
  4. Tarifleriniz o kadar güzel duruyor ki bekar evimde yapmaya çalıştığım birçok tarifiniz var :) blogunuzun takipçisiyim, tariflerinize devam edin :) eğer lezzetli yemek yapmaktan vaktiniz kalırsa blogumu da göz atın ve takip edin :)
    http://arslanyusuf.blogspot.com.tr/?m=0

    YanıtlaSil
  5. Bu tarih gerçekten çok hoşuma gitti diğer tariflerinizide okuyaçağım mutlaka :) Banada beklerim güzellik ve makyaj sırlarımı için beautybygizzy.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil