Her işin başı...

Her işin başı... بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

25 Kasım 2014 Salı

PORTAKALLI ANNE KEKİ :)





Merhabalar :) Selamlar :)

Uzunca bir aradan sonra blogumu çok ihmal ettiğimi farkettim...Çok ayıp bana...
Facebook ınstagram okadar oyalıyor ki  benim sadık yarim bloğummuş anladım ve ondan çok şükür buradayım :)

Şimdi gelelim Portakallı anne kekine, Niye mi anne keki çünkü; ben küçükken anacım ya limonlu yada portakallı kek yapardı kocaman kabarmış sünger gibi bir kek sıcacık...
komşular çaya gelirdi elişiler örülür sohbetler edilirdi...
işte öylesine güzel, işte öylesine sıcak, işte öylesine hatıra dolu bit tat...

işte bu tam aradığınız büyük boy yuvarlak borcama yapabileceğiniz süper kabaran bir kek :) Haydi Mutfağa... 



MALZEMELER:

4 Yumurta (birinin sarısını kulanmıyoruz)
1 bucuk su bardağı şeker
1su bardağı ılık süt
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ
2 çorba kaşığı yoğurt
1 paket kabarma tozu
2 portakal kabuğu rendesi
1 portakalın suyu
un (kıvamına göre)


YAPILIŞI :

Öncelikle bütün malzemeler önceden dolaptan çıkarılmış ılık olmalı.
yumurtaları güzelce çırpıyoruz. köpük köpük olsun.Daha sonra şeker  ki en az 6-7 dakika mikserle çırpın beyaz köpük olana dek ve sıralama şöyle sıvı yağ eklenir tekrar çırpılır süt eklenir ve mikserle işimiz bitti bir çırpma teli ile yola devam ediyoruz sütüde ekleyip telimizle karıştırıyoruz.portakal kabuğu,yoğurt ve  kabartma tozunu ekleyip hafif hafif karıştırıp yumurtanın köpüğünü öldürmeden en sona unu ekliyoruz. 2 buçuk su bardağı un ekledim ama şimdi bardaklar değişebilir siz normal bir kek kıvamına göre un ekleyin. Ve 180 decece ısıtımış fırına tepsinizi yağlayıp hamurunuzu dökün ve fırına yollayın (borcamın yuvarlak buyuk olanıyla yapıyorum) ilk 15 dk. kesinlikle kapağını açmayın.daha sonra kürdan yardımı ile bakın diyeceğim ama kekimiz kürdanın boyundan çok daha uzun kabarıyor :)

Bu keki sıcak sıcak yiyin yanında da Çayy :)

AFİYET BAL ŞEKER OLSUN... 

SEVGİLER...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder