Her işin başı...

Her işin başı... بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

20 Kasım 2014 Perşembe

İÇİ DIŞI SUSAMLI MUHTEŞEM KURABİYELER :)





Bu kurabiye için şunu söylemeliyim anneler günü için yapmıştım kızımın okuluna götürdüm ve inanılmaz beğenildi  
Tarif isteyen,bunu kim yaptı diyenler ve hazır mı diye soranlara selam olsun 
Muhakkak deneyin diyorum bayılacaksınız... 

Susamlı muhteşem Kurabiyeler (tuzlu) 

MALZEMELER:

250 gr. Tereyağ veye margarin (Oda sıcaklığında yumuşacık olacak)
1 çay bardağı Sıvı yağ
1 Yumurta
2 yemek kaşığı Sirke
1 yemek kaşığı Şeker
1 çay kaşığı dolusu Mahlep
1 tatlı kaşığı dolusu Tuz
1Çorba kaşığı Yoğurt
1 paket Kabartma Tozu
4 su bardağı Un (Az Gelirse ekleyebilirsiniz)
90 gr lık poşetlerdeki Susamlardan 1paket ( bimden aldım ben )

Üstü İçin malzemeler :

90 gr. poşetlerdeki susamlardan 1 pakette üzeri için
1 adette Yumurta Akı

Yapılışı:

İlk önce ben susamları mı bim den aldım 90 gr'lık bu da 1 çay bardağına denk geliyor. 1 paket susamımızı teflon tavada yavaş yavaş yakmadan ağır ateşte kavuruyoruz. hafif sarı olacak kadar.o bir kenarda soğuyacak ve kurabiyemizin hamuruna geçelim.Malzemelerin hepsini un hariç ekliyoruz, kavurduğumuz susamı da ekliyoruz ve unu da ekleyince yumuşacık ele yapışmayan bir kurabiye hamurumuz olacak.
Hamurumuz dan 2 misket büyüklüğünde hamur kopartıp tam yuvarlak kurabiyeler elde ediyoruz. tepsimize yağlı kağıdı seriyoruz ve bir kenarda 1 yumurta akını çırpıp,bir kenarda da tabağa boşalttığımız kavrulmamış kurabiyelerimizi hazır edip ilk önce yumurta akına sonra susama bulayıp yağlı fırın kağıtlarımız üzerine bırakıyoruz.170-180 derecede önceden ısıtılmış fırınımıza kurabiyeleri gönderip güzelce pişiriyoruz.ilk tepsimi güzelce kavruk pişirdim ikinci biraz daha akça pişti. ikisi de çok güzel oldu ama ikisinin ortasını bulun kurabiyenin altına bakarak piştiğini kontrol edebilirsinz altı hafif açık kahve olacak.

Afiyet Şeker olsun Canlarım 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder