Her işin başı...

Her işin başı... بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

15 Nisan 2014 Salı

EV YAPIMI YOĞURT ( Taş gibi Yoğurt yapımının Püf noktaları )





Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır 

Ve Her hatunun da bir yoğurt mayalama şekli vardır 
Taş gibi Yoğurt mayalamanın püf noktaları 

EV YAPIMI YOĞURT 

Malzemeler:

Güvenilir bir sütçüden misler gibi sütlerimizi alırız..
Ben 5 litre den yaptım ama size 1 litreden anlatayım.

1 litre inek sütü (organik olmasına özen göstermelisiniz)
1 yemek kaşığı ev yapımı yoğurt olursa daha süper olur yoksa da sorun değil hazır yoğurt.Sonra sürekli yaptığınız yoğurttan bir süre sonra güzel bir maya sizde elde edersiniz.
1litreye bir çorba kaşığı yoğurt lazımdır her zaman...

Yapılışı:

İlk öncelikle satın aldığınız sütü ortalama 5-10 dakika kadar kaynatmalısınız.Çok iyi bir yoğurt için hazır yoğurt kullanmamalısınız.
Kaynattığınız sütü ılımaya bırakıyoruz.Ara ara sütü kontrol ederek fazla soğumasına izin vermiyoruz. Süte serçe parmağınızı batırdığında elinizi yakmayacak ısıda olmalı.Ne yakacak ne yakmayacak tam ortası. Fazla ılıyan süt ile mayalanan yoğurt kıvamlı olmaz.Bir tabağa 1 yemek kaşığı yoğurdu üzerine ılıttığınız sütten bir miktar ekleyerek iyice karıştırmalısınız.

Mesela ben kavanozda mayalıyorum ve borcam tencerelere. Camda herzaman taş gibi kaşık kaşık oluyor yoğurdum.
Önceden kavanozlarımı hazırlıyorum.Sütten kaymağını bir tabağa alıyorum(Kaymağı mayaladıktan sonra kavanozlarıma bölüştürüyorum) ve sütü kavanozlara bölüştürüyorum ve tabakta hazırladığım yoğurdumu kavanozuma döküp uzun boylu tahta bir kaşıkla iyice karıştırıyorum ve kavanozun üzerine 3 peçete ve kapağını sadece oturtuyorum sıkmıyorum.önceden hazırladığım bir battaniye içine sofra serip kavonozlarımı sofranın ortasına toplayıp ilk önce sofrayı örtüyorum üzerinede battaniyemi kapatıyorum
(yaz aylarında fazla sıkı sarmamaya özen gösterilmelidir. Aksi takdirde yoğurdun kıvamı çok sulu olabilir)
Uyumaya bıraktığım yoğurdumu tam 3 saat sonra açarak kontrol etmelisiniz. Kontrol ettiğiniz yoğurdu hemen buzdolabında dinlenmeye kaldırmalısınız. herzaman 3 saatte mayalanır benim yoğurdum.baktınız olmadı 1 saat daha bekleyin derim ben.ve tutan yoğurdumuzu buz dolabına sallamadan tek tek kaldırırım.
İlk 1 gün içinde yoğurdu bozmamaya özen göstermelisiniz. 24 saat sonra yoğurdunuz hazır olacaktır. Kalıp gibi sağlıklı tertemiz yoğurtlarımız hazır 

Eğer hazırladığınız yoğurt tutmadıysa:

Hazırladığınız yoğurt herhangi bir nedenden dolayı tutmadıysa geri dönüşüm için yapılacak bir şey yoktur. Ancak sütün içine bir miktar yoğurt ekleyerek kaynatabilir ve peynir kesiği elde edebilirsiniz.
Sütü olması gerekenden ılık mayalamışsanız ve yoğurt tutmamışsa yoğurt kabını sıcak su dolu bir leğene oturtarak üzerini kapatmalısınız ve belli aralıklarda yoğurdun katılaşıp katılaşmadığını kontrol etmelisiniz. Yoğurt katılaştığı zaman su dolu leğenin içinden alarak buzdolabına koymalısınız.
Ev yapımı yoğurdu seviyorsunuz ancak mayaladığınız yoğurt kıvamını tutturamıyorsanız yılmadan denemelisiniz. Tecrübeniz arttıkça daha iyi sonuçlar alacağınızdan emin olabilirsiniz…

Sağlıklı Yaşamak için ev yapımı herşey Can'dır  Kabulümdür 

Afiyet Yoğurt olsun 


2 yorum: