Her işin başı...

Her işin başı... بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

26 Mart 2014 Çarşamba

5 DK. BOL ACILI KISIR





Kızlar, analarımız yaptığımız işlerde hep bizim hızlı olmamızı istemezmiydi 
Hadi kızım; çabucak yapıver, hemencecik hallet, pratikçe bitsin, 5 dk. da miss olsun...
Oyy Anam benim ben artık çok pratiğim  Hıphızlı, çabucak, hemencecik ve pratikçe kısırlar bile yapıyorum Vakt-i zemanında yavaş ama evlenince hızlananlara ve tez canlı annelerimize gelsin 
5 DK. BOL ACILI KISIR

Malzemeler
2 su bardağı köftelik bulgur
4 çay bardağı sıcak su
1 adet kocaman kuru soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1yemek kaşığı acılı biber salçası
Yarım su bardağı sıvı yağ
2-3 çorba kaşığı nar ekşisi
1 tutam maydanoz
karabiber
kırmızı pul biber
kuru nane
çay kaşığının ucu ile kimyon
1limon
tuz
Not: kişi başına 1 çay bardağı kullanıyorum genelde bulguru...

Yapılışı:

İlk önce bulguru 4 çay bardağı kaynamış su ile ıslatıp üzerini örtüyoruz ki iyice suyunu çeksin şişsinler 5 dk kadar.Bir tavaya sıvı yağ ve soğanı kavuruyoruz ve salçayı alıp kokusu çıkana kadar kavurup naneyi ekliyoruz.Salçalı sosu ıslattığımız bulgur ile iyice özleşene kadar karıştırıyoruz. Baharatlarımızı ekliyoruz veDoğradığımız yeşillikleri( ne isterseniz domates,salatalık,kıvırcık) ve tuzunu ekleyip iyice harmanlayıp, servise sunuyoruz...

AFİYET SAĞLIK OLSUN 

2 yorum:

  1. ben de yaparım 5 dk şipşak kısır. :) eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. hıııııııııımmmmmmmmm:))) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil